Αεροδρόμιο Καστελίου: Προσεχώς 26.000.000 ευρώ για τις αποζημιώσεις

Το Νοέμβριο η παραχώρηση του έργου σύμφωνα με τον Γιάννη Καρνέση

Όπως αποκάλυψε στην “ΚΡΗΤΗ TV” ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, ο οποίος όπως είπε θα επιστρέψει σύντομα για να συζητήσει με τον δήμαρχο και τους κατοίκους που διαμαρτύρονται για τις απαλλοτριώσεις, η επίσημη έναρξη της περιόδου παραχώρησης του έργου αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα, ενώ εντός των προσεχών ημερών θα εκδοθούν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις που θα καθορίσουν την ακριβή ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης!
Στην τελική ευθεία βρίσκεται επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, και η διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων. Μάλιστα, προσεχώς θα εγκριθεί μια μεγάλη πίστωση ύψους 26 εκατ. ευρώ, ενώ σύντομα το υπουργείο θα οργανώσει στο Καστέλι ημερίδα ώστε να καθοδηγήσει τους εμπλεκόμενους ιδιοκτήτες για το πώς θα μπορέσουν να εισπράξουν τα χρήματα των αποζημιώσεων…
Αναμφίβολα η κάθοδος του κλιμακίου και η ημερίδα αυτή αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω της αγωνίας και της αναστάτωσης που επικρατεί στις τάξεις των κατοίκων τόσο για το ύψος όσο και για τα διαδικαστικά των αποζημιώσεων.

Τον Νοέμβριο

Για το έργο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Υποδομών υπογράμμισε: «Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στα πρόθυρα της έναρξης της περιόδου παραχώρησης, η οποία λογικά θα ξεκινήσει μέσα στον Νοέμβριο. Την ακριβή ημερομηνία θα την ορίσουμε με τις σχετικές αποφάσεις μέσα στις επόμενες μέρες.
Ήδη έχουν παρακατατεθεί τα χρήματα για ένα μεγάλο μέρος των απαλλοτριώσεων. Πρόσφατα εγκρίθηκε μια πίστωση 26 εκατομμυρίων ευρώ για να κατατεθούν και οι επόμενες αποζημιώσεις. Άρα υπολογίζουμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε σχεδόν ολοκληρώσει τις καταθέσεις για το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου. Έχουν ξεκινήσει και πρόδρομες εργασίες. Είμαστε στην τελική πια ευθεία», σημείωσε ο κ. Καρνέσης και τόνισε ακόμα: «Στο επόμενο διάστημα θα έρθω στην Κρήτη για να συναντηθώ με τον νέο δήμαρχο στο Καστέλι και να δούμε και τους κατοίκους. Έχουμε πολύ καλή διάθεση και θέλουμε σε πνεύμα συνεργασίας να λύσουμε όλα τα θέματα που υπάρχουν, ενώ για το θέμα των αποζημιώσεων να ενημερώσουμε τον κόσμο πως θα πάρει εύκολα τα χρήματά του. Είμαστε σε επαφή με τον δήμαρχο για να γίνει μια ημερίδα και να έρθει ένα κλιμάκιο υπαλλήλων του υπουργείου για να ενημερώσει τους κατοίκους πώς μπορούν εύκολα να πάρουν τις αποζημιώσεις από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Παράλληλα, ο υπουργός προγραμματίζει, από όσο γνωρίζω, μια άμεση κάθοδο στην Κρήτη. Πολύ πιθανό να συνδυαστεί και με την έναρξη της παραχώρησης για το αεροδρόμιο».

Αναβρασμός στον Ευαγγελισμό

Την αντίδραση και τις διαμαρτυρίες του για την έναρξη των πρόδρομων εργασιών κατασκευής εκφράζει ο Σύλλογος “ΚΥΠΕΡΑΣ”, με φόντο τα γνωστά παράπονα για τις αποζημιώσεις… «Από την περασμένη Τετάρτη 9 Οκτωβρίου μηχανήματα ξεριζώνουν τα ελαιόδεντρα στην περιοχή μας, για τις πρόδρομες εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου. Οι εργασίες αυτές γίνονται σε εφαρμογή απαράδεκτων και άδικων δικαστικών αποφάσεων, που όρισαν εξευτελιστικές τιμές, κατόπιν μιας απαράδεκτης δικαστικής διαδικασίας, με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Υποδομών. Τα παραπάνω έχουν φέρει τους κάτοικους της περιοχής σε κατάσταση οργής και απόγνωσης, αφού βλέπουν τη γη τους να καταλαμβάνεται από το Δημόσιο, αντί εξευτελιστικού τιμήματος (χωρίς να τους έχει καταβληθεί ούτε 1 ευρώ)», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

BOAK: «Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων»

Αποκαλυπτικός εμφανίστηκε, την ίδια ώρα, ο κ. Καρνέσης και για το έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ. Όπως ανέφερε, το υπουργείο “τρέχει” κανονικά τις διαδικασίες για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, η οποία αναμένεται να κατατεθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 και να εγκριθεί μέχρι τα τέλη του 2020. Δεδομένου πως, πρακτικά, χωρίς περιβαλλοντική μελέτη δεν μπορούν να υποβληθούν προσφορές είτε στο πλαίσιο των σημερινών διεθνών διαγωνισμών που έβγαλε η προηγούμενη κυβέρνηση είτε στο πλαίσιο νέου διαγωνισμού, που ενδεχομένως βγάλει η κυβέρνηση, υπάρχει ένα μεγάλο χρονικό περιθώριο πολλών μηνών για να αποφασιστεί η τελική διαγωνιστική αρχιτεκτονική του έργου. Να αποφασιστεί δηλαδή το αν θα ακυρωθεί η υπάρχουσα διαγωνιστική διαδικασία, αν θα επιλεγεί νέα φόρμουλα χρηματοδότησης, αν θα μπουν ή όχι διόδια. Διόδια πάντως, όπως σημείωσε ο κ. Καρνέσης, που βάσει κυκλοφοριακών φόρτων δεν είναι βασικό σενάριο ή σημείο αναφοράς σε σχέση με τη χρηματοδότηση του νέου ΒΟΑΚ…

Αναλυτικότερα, ερωτηθείς για το τι μέλλει γενέσθαι γύρω από το έργο του ΒΟΑΚ, τις προθέσεις της κυβέρνησης και το πού βρισκόμαστε τη στιγμή αυτή, ο διευθυντής Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε: «Εξετάζονται κάποια πράγματα. Όπως έχει πει και ο κύριος υπουργός, έχουν γίνει κάποιες σκέψεις. Αλλά αυτή τη στιγμή αυτό που προέχει είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες ώστε να προχωρήσουμε στο πρώτο τρίμηνο του 2020 στην κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και στο να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι… Χωρίς περιβαλλοντικούς όρους δεν μπορούμε να φτάσουμε σε υποβολή προσφορών. Άρα προϋπόθεση πρώτη και σημαντική είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, κάτι που αναμένεται να γίνει προς το τέλος του 2020. Μέχρι τότε έχουμε όλο τον χρόνο στη διάθεσή μας για να μπορέσουμε να δούμε τι θα γίνει με τον τρόπο διαγωνιστικής διαδικασίας», ανέφερε ο κ. Καρνέσης και συμπλήρωσε: «Ειδικά για το θέμα της ενδεχόμενης επιβολής διοδίων, πράγματι είναι ένα ενδεχόμενο ανοιχτό. Όμως θέλω να τονίσω κάτι: Οι κυκλοφοριακές μετρήσεις που έχουν γίνει στον ΒΟΑΚ και τα κυκλοφοριακά δεδομένα είναι χαμηλά. Ακόμα και στην περίπτωση που μπουν διόδια, δεν είναι η βασική λύση και δεν μπορεί το έργο να χρηματοδοτηθεί από διόδια».

πηγη:www.neakriti.gr

Comments

comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *