«Παγωμένη» η αγορά πετρελαίου θέρμανσης – «Θα ανέβουν οι τιμές», λένε οι πρατηριούχοι

Στα χαμηλά η ζήτηση του πετρελαίου θέρμανσης
Η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης έχει ήδη ξεκινήσει, όμως οι παραγγελίες είναι ελάχιστες

Μειωμένες κατά πολύ είναι φέτος – όπως και κάθε χρόνο το τελευταίο διάστημα – οι παραγγελίες και οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης, αλλά και γενικότερα πετρελαιοειδών προϊόντων.

Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), προκαλεί μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό στους πρατηριούχους και διακινητές, με το φαινόμενο – που, όπως τονίζει, «εντείνεται την τελευταία δεκαετία» – να οξύνει το κλίμα αβεβαιότητας σε έναν κλάδο που πλήττεται βαθύτατα από την ύφεση.

Η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης έχει ήδη ξεκινήσει, όμως οι παραγγελίες είναι ελάχιστες. Ωστόσο τόσο οι καιρικές συνθήκες όσο και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε νοικοκυριό δεν ευνοούν τη ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης, ενώ με το να κάνει οικονομία από όπου μπορεί ο σημερινός Έλληνας συνεχίζει να περιορίζει ακόμα και τις μεταφορές με το αυτοκίνητό του, μιας και λεφτά για βενζίνη πολλές φορές δεν περισσεύουν.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων εκφράζει για πολλοστή φορά τον προβληματισμό των μελών της και προτείνει επίσης για πολλοστή φορά τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε όλα τα πετρελαιοειδή προϊόντα στον μέσο όρο τουλάχιστον των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο δε πετρέλαιο θέρμανσης προτείνει τη μείωσή του στα επίπεδα του Μαρτίου 2011, δηλαδή 60 ευρώ τα 1.000 λίτρα, αντί των 280 ευρώ που είναι σήμερα.

Η πρόταση της ΠΟΠΕΚ μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, για τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, «είναι επιτρεπτή στο πλαίσιο της Οδηγίας 2003/96/Ε.Κ. και βάζει τέλος στο αναχρονιστικό και δυσερμήνευτο καθεστώς των επιδοτήσεων». Αξίζει επίσης να τονιστεί πως «η διαφορετική φορολόγηση του πετρελαίου κίνησης και του πετρελαίου θέρμανσης καθιερώθηκε το 1992, με το σκεπτικό ότι η θέρμανση ανήκει στα βασικά αγαθά και επομένως η φορολόγησή της με υψηλό συντελεστή είναι κοινωνικά άδικη, αφού πλήττει αναλογικά περισσότερο τα φτωχότερα στρώματα του πληθυσμού».

Μιλώντας σχετικά για το θέμα ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης είπε πως «ο κόσμος πρέπει να σπεύσει να προμηθευτεί πετρέλαιο θέρμανσης, διότι από τη μια ενδεχομένως να ανέβει η τιμή τις επόμενες μέρες και από την άλλη διότι όσοι αγοράσουν πετρέλαιο έως τις 31 Δεκεμβρίου θα λάβουν και το επίδομα ως προκαταβολή. Αν υπάρξει αναβλητικότητα, θα συσσωρευτεί πολλή πελατεία πιθανότατα όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία αυτή και ίσως να μην μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε όλο τον κόσμο τότε, ειδικά την περίοδο των γιορτών. Κάνουμε λοιπόν έκκληση στους καταναλωτές που έχουν χρήματα να αγοράσουν τώρα πετρέλαιο θέρμανσης. Για εμάς, πάντως, πάγιο αίτημα αποτελεί η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και η επιστροφή του στα δεδομένα του 2006, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι, και εμείς και οι καταναλωτές». Να σημειωθεί πως το πετρέλαιο θέρμανσης έχει ήδη τεθεί προς πώληση από τα μέσα του Οκτώβρη, με την τιμή του σε τοπικό επίπεδο να κυμαίνεται στα 1, 06 λεπτά το λίτρο.

Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

Ζητά μέτρα στήριξης των νοικοκυριών και επιχειρήσεων

Με ερώτησή του προς τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο γραμματέας της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής και βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητά άμεσα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών, καταναλωτών και επιχειρήσεων για το πετρέλαιο θέρμανσης. Μεταξύ άλλων, στο κείμενο της ερώτησης αναφέρει ότι:

«α) Επειδή είναι ξεκάθαρο πως τα ήδη επιβαρυμένα νοικοκυριά μετά βίας καταφέρνουν να τα βγάλουν πέρα με το σύνολο των υποχρεώσεών τους – φορολογικές, ασφαλιστικές κ.λπ. – και αδυνατούν να βάλουν πετρέλαιο, το οποίο εξακολουθεί να θεωρείται είδος πολυτελείας,

β) Επειδή υπάρχουν κρυφοί “κόφτες”, οι οποίοι αποκλείουν από το επίδομα θέρμανσης αρκετούς, όπως όσους κατείχαν το 2018 αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών – όπως οι περισσότεροι πολύτεκνοι – ή όσους είναι κατά τη διάρκεια του 2019 “φιλοξενούμενοι”, κάτι που προκύπτει από τη δήλωση του νοικοκυριού που τους φιλοξενούσε, ή όσους διέθεταν το 2018 Ι.Χ. αυτοκίνητα περισσότερα των δύο ή ποσοστά συνιδιοκτησίας επί Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία (ποσοστά) αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο αυτοκίνητα,

γ) Επειδή στη σχετική εφαρμογή του TAXISnet, την οποία πρέπει να συμπληρώσει έως τις 20 Δεκεμβρίου 2019 ο καταναλωτής για να λάβει το επίδομα, πρέπει να δοθεί παράταση, αφού υπάρχουν πολλοί δικαιούχοι οι οποίοι κατοικούν στις ζώνες Β’ και Γ’ και περιμένουν να πάρουν πετρέλαιο κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή,

δ) Επειδή στις παλαιότερες πολυκατοικίες, με σύστημα κεντρικής θέρμανσης, δεν πιάνει τόπο ούτε το επίδομα θέρμανσης, καθώς, αν οι υπόλοιποι ένοικοι δε συμφωνούν στην προμήθεια πετρελαίου, τότε και οι δικαιούχοι επιδόματος μένουν μετέωροι,

ε) Επειδή η προηγούμενη κυβέρνηση αύξησε τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, ο οποίος ανέρχεται πλέον στα 280 ευρώ/χιλιόλιτρο, και

στ) Επειδή η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι επιτρεπτή στο πλαίσιο της Οδηγίας 2003/96/Ε.Κ., ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Προτίθεται η κυβέρνηση να μειώσει τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης; Εξετάζουν την παράταση του δικαιώματος υποβολής αίτησης πέραν της 20ής Δεκεμβρίου 2019 για το επίδομα θέρμανσης και σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν προκειμένου να μην αποκλείεται κανένας πραγματικά δικαιούχος; Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης και ποια μέτρα στήριξης προτίθενται να λάβουν σχετικά με την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να προστατευτούν τα νοικοκυριά, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις και να μην έρθουν αντιμέτωπα με το υψηλό κόστος ζωής και λειτουργίας αντίστοιχα;».

πηγη:www.neakriti.gr

Comments

comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *