Πώς να προστατευτείτε από το άγχος

Τέσσερις τρόποι για να το καταφέρετε

Το άγχος δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, αφού είναι ο πιο ανθυγιεινός τρόπος ζωής και η αιτία για διάφορες παθολογικές και σωματικές ασθένειες.

Υπάρχει βέβαια και το δημιουργικό άγχος, το όποιο μπορεί να μας κινητοποιήσει να γίνουμε λίγο πιο παραγωγικοί και είναι απαραίτητο για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή απόδοση.

Ωστόσο, η υπερβολική δόση άγχους μπορεί να μας οδηγήσει σε ανθυγιεινές συμπεριφορές, μειώνοντας έτσι τη ζήτηση τροφής, αλλά αυξάνοντας τη ζήτησή μας για αλκοολούχα ποτά, ουσίες και φάρμακα, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι με αυτό τον τρόπο θα ξεπεράσουμε το άγχος μας.

Υπάρχουν ορισμένοι τρόποι να προστατεύσεις τον εαυτό σου είτε με την καθοδήγηση κάποιου ειδικού που μαζί του θα βάλεις στόχους για μείωση του, είτε ξεκινώντας πρώτα μόνη σου  με απλούς αλλά αποτελεσματικούς τρόπους.

Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να προστατευθούμε:

1.Προσδιορίσε το άγχος

Καλό είναι για αρχή να προσδιορίσεις από πού πηγάζει το άγχος σου ή ποιοι είναι οι παράγοντες που το προκαλούν για να μπορέσεις να το αντιμετωπίσεις πιο σωστά.Αν για παράδειγμα είναι η δουλειά σου, να βρίσκεις λίγη ώρα να κάνεις διάλειμμα και να ασχολείσαι με κάτι άλλο εκείνη την ώρα και όχι με θέματα της δουλειάς σου. Αυτό θα σε αποφορτίσει για λίγο και θα σου δώσει τη δύναμη για να ανταπεξέλθεις στο υπόλοιπο της ημέρας σου.

2. Διαχείριση σκέψης

Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να διαχειριστείς τις σκέψεις σου. Όταν βρίσκεσαι σε μια χαώδη κατάσταση μέσα στην απαιτητική σου ρουτίνα, ξέκλεψε λίγο χρόνο με τον εαυτό σου και μετάφερε στο μυαλό σου μνήμες και σκέψεις που σε χαλαρώνουν, και σε κάνουν να νιώθεις χαρούμενος και να ξεχνιέσαι.

3. Κάνε μια αλλαγή στη ζωή σου

Δεν χρειάζεται να είναι συνεχώς σε μια ρουτίνα που δεν σε ευχαριστεί. Προσπάθησε να βρεις μια δραστηριότητα που σου αρέσει και ξεκίνησε τη αμέσως. Πίστεψέ με θα περιμένεις κάθε εβδομάδα αυτή τη μέρα, γιατί θα είναι η δική σου στιγμή για να χαλαρώσεις και να ξεσπάσεις από όλο αυτό το άγχος της ρουτίνας σου.

4. Κάτι να περιμένεις

Όταν έχεις κατά διαστήματα κάτι οργανωμένο θα σε βοηθήσει να μην σκέφτεσαι συνεχώς αυτά που σε αγχώνουν αλλά θα αποσπάς το μυαλό σου σε αυτό το κάτι που έχεις για να περιμένεις. Να οργανώνεις συναντήσεις με φίλους ή κάποιο ταξίδι ή μια μικρή εξόρμηση ή μια εκδρομή για να αποφορτίζεις και το μυαλό σου από τα διάφορα που σε απασχολούν.

Συντάκτης: Μαριλένα Ιωάννου, Κοινωνική Λειτουργός/Σύμβουλος

Πηγή: mylife.com.cy

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *